Etiquetas

domingo, 12 de enero de 2014

Reflexió final

Avui, tot i que demà és l'examen de l'assignatura, no és l'últim dia que faig servir el blog. És una eina que tot just he descobert aquest any a la universitat, sabia de la seva existència però no sabia com jo podia treure'n profit però ara ja ho se. No només és una eina per anar publicant entrades sobre temes que t'interessen sinó que és una porta al món. 

Actualment ens trobem en la societat de les tecnologies i la informació i un blog resumeix aquests dos aspectes a la perfecció. És una tecnologia ja que és un programa que pots descarregar a diversos dispositius, jo personalment el tinc present tant en l'ordinador com en el mòbil ja que el segon instrument el tinc sempre a mà i qualsevol cosa que em passi pel cap pot acabar sent una entrada del meu blog en dos minuts. És informació perquè pots trobar blogs que tractin sobre temes que no t'agraden però en pots trobar alguns que t'apassionin. La societat de la informació crea independència però alhora inseguretat, has de saber trobar aquella informació útil i separar-la d'aquella que no ho és. S'ha de tenir criteri i ser prudent, perquè tot allò que publiques ho pot veure tot el món, qualsevol persona pot saber quina és la teva opinió o quins són els teus gustos.

Com bé va dir Alfonso Alcántara "Una persona sin blog es un sin techo digital. Si estás en Internet las empresas, pueden comprobar cómo trabajas, que dominas las tecnologías, cuál es tu red de contactos y tu nivel de creatividad." i "Hay que estar en todas las redes sociales: en Twitter generas marcas, con Facebook te promocionas, en Linkedin conectas, Pinterest e Instagram te permiten exponer y en tu blog dispones"

Durant aquest semestre, m'he informat sobre eines que ja coneixia però també n'he descobert de noves, com l'Scoop.it! o el Voki. Els mestres han d'adaptar-se a la societat i com ja he dit anteriorment, la nostra societat és la societat de les noves tecnologies. Bauman parlava sobre el terme "modernitat líquida" i  sembla que tenia raó, la nostra societat pateix canvis constants, el que hi ha avui demà pot no ser-hi. Els mestres, igual que la societat, han d'anar canviant i adaptar-se a aquesta. Actualment els mestres han hagut d'adaptar-se a les tecnologies i és per això que una assignatura com Gestió de la informació i les Tecnologies és una assignatura bàsica per a qualsevol persona que vulgui dedicar-s a la docència.

L'educadora Nieves Segovia, presidenta de la Institución Educativa SEK, assegura que 3 de cada 4 alumnes d'infantil tindran professions que encara no han estat inventades i canviaran de feina entre 7 i 10 vegades al llarg de la seva vida. És per aquest motiu que calen persones que assumeixin el fracàs i què puguin adaptar-se a qualsevol situació, ja que ja no competeix només amb el millor de la classe sinó amb els del tot el planeta.

En el nostre país els joves tenen una molt bona actitud davant l'aprenentatge, tot i això sovint els hi donem la culpa de l'alta tassa de fracàs i abandonament escolar. El problema és que a Espanya no sabem retenir el talent, no som capaços d'oferir als joves les oportunitats adequades. El sistema actual busca l'èxit a través del rigor acadèmic, però hi ha altres talents com habilitats personals i socials. A Estats Units els graduats estan demandant a les seves universitats perquè no troben feina i se senten defraudats. Els valors de l'èxit són: la intel·ligència social, el pensament innovador i adaptable, la competència intercultural, el pensament computacional, el coneixement de nous medis i la transdisciplinaeitat.

Espanya només produeix un 3% d'alumnes brillants davant el 8% de la resta de països de l'OCDE i la millora d'aquesta xifra depèn d'una transformació profunda en el sistema educatiu.

La professora i directora académica del Centre Treball i Família de l'IESE, Mireia Las Heras diu "Prepara un vídeo-currículum de 2 minutos, con música, imágenes, una breve presentación en español e inglés y un link a tus perfiles profesionales en las redes sociales o tu blog"

AQUEST BLOG SEGUIRÀ ACTIU!

No hay comentarios:

Publicar un comentario