Etiquetas

lunes, 16 de diciembre de 2013

Competències dels mestres


Una competència és la capacitat de posar en pràctica de manera integrada aquells coneixements adquirits, aptituds i trets de la personalitat que permeten resoldre situacions diverses, inclou també el “saber ser” i el “saber estar”. Impliquen la capacitat d’utilitzar aquests coneixements i habilitats en contextos i situacions diferents. 

La UNESCO marca tres nivells dels coneixements de les TICs als mestres:  les nocions bàsiques de les TICs,  la aprofundització del coneixement i la generació de coneixements. Dins d'aquests nivells diferenciem 5 parts principals: la pedagogia, la practica i formació personal, el pla d'estudis, l'organització i administració de les aules i la utilització de les TIC en les nostres aules i entre membres del claustre. 


Alfabetització digital: aprenentatge/coneixement de tot allò que està vinculat al món de la tecnologia. Acció organitzada, infraestructuralment i metodològica, que pretén incorporar persones, sigui quin sigui el seu punt de partida i la seva condició social o cultural, als corrents de coneixement i activitat desenvolupades entorn de les TIC.

Els mestres han de tenir unes comeptències TIC i en el quadre de l'UNESCO estan representades. (examen segur preguntant un dels nivells). Hi ha tres nivells: nocions bàsiques de les TIC, aprofundiment de coneixements i generació de coneixements i els aplica a 5 àmbits.


No hay comentarios:

Publicar un comentario