Etiquetas

miércoles, 23 de octubre de 2013

La Recitació


Part de Sílvia Bel, La rierada (50'')

Concert dedicat a Salvador Espriu, 100 anys després del seu neixement. 

De vegades el llenguatge formal no serveix per transmetre determinats sentiments o estats d’ànim. Aleshores emprem les paraules amb major llibertat per jugar amb elles, amb els seus sons i significats, fent asociacions subjetives. Neix així la poesia, que vindría a ser un tipus diferent de joc de paraules.

El llenguatge poètic entra per canals com la oida de l'interlocutor, per la musicalitat de la veu de l'oradorwww4se. Per a que aquesta musicalitat existèixi ha d'haver melodia en els versos. 

Un text poètic ha de tenir unes característiques: ha d'agradar al lector, ha de respondre-li preguntes, ha d'expressar allò que se sent, etcètera


Pràctica de recitació:

Una gallina xica, tica, mica, camacurta i ballarica, va tenir sis fills xics, tics, mics, camacurts i ballarics. Si la gallina no hagués estat xica, tica, mica, camacurta i ballarica, els seus fills no haurien estat xics, tics, mics, camacurts i ballarics. 


Entrevista a Guillermo Orozco, Fòrum mundial de la televisió infantil

Detalls que requeréixen un entrenament de la vista, saber veure a través de la ment. Aquests principis no són tan obvis per la majoria d'audiéncies, no tenen una visió adequada d'allò que hi ha darrere cada pantalla

Depén del context i moment històric, actualment l'educació als medis no pot ser l'activitat d'un sol factor sinó que hi ha diversos aspectes que han d'intervenir, principalment la família i l'escola. Cal entendre que la relació dels nens amb les pantalles està intervinguda per l'escola i la família, de manera implícita o explícita. La societat ha d'obligar als medis a adonar-se que tenen una responsabilitat educativa tot i que ells no ho vulguin així. 

Cal oferir instruments als alumnes per a que aquests estiguin en contacte amb la tecnologia però cal també fer-los veure la part pedagógica de les tecnologies. Tot el que ve en imatge és complementari a allò que diu el professor, no té un valor expressiu en si mateix. Els nens no tenen la consciència de la lògica digital, sembla que tot sigui funció instrumental. No s'acompanya a les tecnologies amb una reflexió/prespectiva pedagógica per aprofitar aquests instruments al màxim.

Cal fer una alfabetització múltiple a l'escola: audiovisual, digital, etc. D'aquesta manera tots podrem treure profit al potencial de les tecnolgogies. No només educadors, sinó també periodistes o d'altres. Amb l'ajuda d'adults o persones que ja hagin tingut contacte amb aquests instruments.



No hay comentarios:

Publicar un comentario